Wednesday 26 November 2014

Kerenah, Sikap Dan Perangai

Assalamualaikum. Sekarang kita cerita pasal kawan2 aku lagi, knp? Sebab aku sayang kawan2 aku. Knp tak pasal family? InsyaAllah ada masa aku cerita pasal family aku. Tengok gambar atas tu, tu mengikut urutan dari yang lahir cepat samapi yang lambat. Yang ucu tu aku la, sbnye ucu bkn usu, aku dah salah edit lpas tu malas nak edit lagi. HAHAHA. Jom aku kenalkan satu2. Start dari Along, nama dia Nur Hartika Sulaiman. Dia nie jenis orang yang sempoi, tak suka amek port pasal org lain, kalau dia cakap tak suka org tu means tak suka la, tp lama2 nty oke la tu. Dia jenis orang yang berani, kalau dia ada dengan aku mesti aku jadi berani, tak tahu knp. Hehe. Sumber inspirasi kot. Bhaha. Dia ni jugak la kuat bahan orang, kalau aku dgn dia dah begabung abis la. Hahaha. Kalau gaduh tu, dia tak kan naik tangan kalau org tu tak naik tangan dgn dia. Kalau naik tangan mati la org tu kene kerjakan. Sistor sado wey jngn main2. Hehe. Tapi sebenarnya, dia manja orangnya. Sorang pompuan dalam family kata kan. Huahua. Oke yang ke2 pulak, angah, nama dia Nur Aqila Hadirah Binti Mohd Nooh, dia tak suka orang panggil dia hadirah, nak tahu knp? Sbb kat sek kita org ada nama hadirah budaknya terejal gila. Tu yg dia tak nak org pnggil hadirah takut jadi mcm tu. Bhaha. Dia nie kalau takde mood semua org dia marah, seram wey, tp tak kesah sbb kita org dah faham. Tapi kdg2 sakit hati la juga. Hihi. Kalau dia marah kat kita orang peh!! Sakit wey aty. Aku bagi contoh la, kita org ada program kat sek,lpas2 nak pkai tudung sama2, pegi la pasar cari tudung sama, tp satu je yg lain, dia snggup amek yg lain tu bagi kat andak, esoknya andak tak pakai, andak baru je dtg rumah dia, dia terus maki. Adalah pkataan yg dia ckp tu, kesian tau, kalau dia dah marah tak ingat dunia wey. Kesian andak, tp andak jenis tak kesah. Dia juga kuat cemburu. Dengan kawan sendiri pun nak cemburu. Dia jenis org tak boleh lebih dari dia. Tapi dia nie jenis orang yg romantic kot. Kot la. Hehe. Oke yg ke3 andak, nama dia Erra Ta’syah Binti Roslan, dia nie lagi tak amek port pasal org langsung, kalau dah jumpe pakwe mati la nak, dia tinggal mmber dia mcm tu je. Sabar jela. Hehe. Dia jenis org yg tak kesah, biasa2 tak amek aty pun org cakap. Tapi dia nie, grr, buat mcam takde benda je yg belaku kalau org mrah dia. Aku suka prangai dia, manja gila maklumlah anak bongsu katanya. Hehe. Yg ke4 alang, dia nie ada je masalah dgn pakwe dia, pakwe budak bwh katakn, tp tu dulu skung dah tak. Sanggup wey kluar mlm sowg2 jmpe pakwe dia sbb nk setle kn masalah dia, sayang kawan kata kan, dia nie besty aku sampai mati. Hehe. Hati dia lembut gila, kene marah sikit nangis, pakwa dia sakit kn aty dia nangis, hati lembut sngt. Dia nie lemah lembut tp skung dh tak. Bhaha. Skung dah kuat bahan org. dia jenis yg romantic gila, aku kalau dgn dia dah mcm couple org pndang, hahaha. Tp kita org normal oke. Last kali Ucu, aku laa tu. Hahaha. Nama aku Nurul Ain Asshima Binti Jamali, aku nie jenis orang yg kelakar, sempoi, kuat bahan org, penyayang, n mudah nak sayang kan org, yg paling penting hati sado wey. Tapi kalau org yg aku syg betul2 luka kan aty aku, aku menagis. Sakit wey aty. Orang yg kenal aku je tahu aku nie jenis org yg mcm mne. Hati je sado tp org tak, yg sedihnya org panggil aku kat sek SISTOR, pehh, layan kan jela. Bhaha. Nie je kot pasal aku malas nk cerita bnyk2 nk tahu lagi pasal aku, knl dgn aku sendiri. Hehehe. Okee la sampai sini je, just untuk suka2 je semua nie, jngn marah eyy kawan? Jumpe lagi. bhaiii. J

No comments:

Post a Comment